Poznaj Very Peri - kolor roku 2022 według Pantone

Myślisz, że nowy kolor o uroczej nazwie Very Peri to kolor fioletowy? Nic bardziej mylnego. Ten kolor to znacznie więcej!

Very Peri czyli co?

Very Peri to nie jest zwykły kolor fioletowy. To najcieplejszy odcień niebieskiego z akcentami czerwieni. Dlaczego? Według twórców, czyli Instytutu Pantone to dobre odzwierciedlenie dynamiki naszych czasów.

Niebieski to łagodność i stabilizacja, której tak wszyscy po burzliwych czasach potrzebujemy, a z kolei czerwone akcenty to obietnica nowej energii, zmiany i otwierania się na to, co przyniesie świat.

Very Peri to złożony kolor, tak jak świat, w którym żyć nam przyszło. Jest wielowymiarowy, łączy różne barwy, przekształca się w zależności od tego, jak na niego spojrzymy i wykracza poza czysto fizyczny wymiar.

Ale hej!

Nowego koloru nie należy mylić z kolorem Pantone na 2018 rok, którym był ultra violet. Tutaj możesz o nim poczytać.
 

Przenikanie światów

Chyba nikt nie ma wątpliwości, że po wydarzeniach z zeszłego roku świat się zmienił. Musieliśmy nauczyć się żyć w izolacji, inaczej myśleć o tym, co nas otacza i co jest ważne, a także jeszcze bliżej zaprzyjaźnić się ze światem wirtualnym, który w momencie zamknięcia stał się całym naszym światem.

Kolor Very Peri jest więc również odzwierciedleniem barwy ekranu komputera, który był naszym oknem na świat przez długi czas i formą kontaktu ze światem fizycznym i bliskimi. Ot symbol dziwnego czasu.

kolor pantone

Pantone i Microsoft

Od jakiegoś czasu, a w dobie pandemii szczególnie sztuka tworzona w świecie wirtualnym stała się pełnoprawną formą wyrazu i wpływa również na to, co dzieje się w świecie rzeczywistym. Te światy będą się przenikały coraz bardziej, dlatego nie możemy tego trendu ignorować i nowy kolor to symbolizuje.

Właśnie z tego powodu kolor Very Peri powstał we współpracy z firmą Microsoft, która wprowadziła go do swoich produktów, które siłą rzeczy funkcjonują jedynie jako byt wirtualny.

Instytut Pantone – ale o co chodzi?

W sumie można się zastanowić, dlaczego wszyscy z taką ekscytacją czekają na werdykt Instytutu Pantone dotyczący trendów kolorystycznych na dany sezon.

Musimy jednak pamiętać, że Pantone to marka z branży poligraficznej znana na całym świecie, która powstała już w latach 60-tych. Jej wzorniki kolorystyczne są uznawane i kochane na całym świecie.

Ale Pantone to znacznie więcej. To odzwierciedlenie energii i sposobu myślenia świata. Marka bacznie przygląda się temu, co dzieje się w modzie, dizajnie, architekturze i życiu codziennym, śledzi trendy społeczne i na tej podstawie prognozuje, jaki kolor będzie tym najważniejszym w danym roku. A architekci, artyści, guru marketingu, psychologowie od kolorów słuchają w nabożnym skupieniu i starają się uwzględniać te przewidywania w swoich projektach.

Bo skoro Pantone mówi, że to dobre, to tak z pewnością jest!

Fabryka Form lubi trendy

W Fabryce lubimy (i musimy) wiedzieć co w najlepszym dizajnie i trendach piszczy. Kochamy klasyczne rozwiązania, ale najnowsze i najgorętsze trendy też! Zobacz co dla Ciebie mamy w pantonowych kolorach (albo zbliżonych!) i zakochaj się w nich tak jak my...

Hurra!

Niech żyje Very Peri, który symbolizuje powiew nowej energii i kreatywności!
 

Podziel się

30 dni na zwrot produktu
odbiór w sklepie stacjonarnym gratis
ponad 250 tys. zrealizowanych zamówień
ponad 17 000 recenzji
99% polecających klientów
darmowa dostawa od 300 zł
Korzystamy z plików cookie aby nasza strona działała niezawodnie i bezpiecznie oraz aby mierzyć jej skuteczność i zapewnić lepsze spersonalizowanie doświadczeń zakupowych i personalizację reklam. Polityka Prywatności