Jak zapanować nad własnym biurkiem? 5 sposobów na ułaskawienie chaosu

Kreatywny chaos, artystyczny nieład, chwilowy nieporządek – bez względu na to, jak go nazwiemy, bałagan to zawsze bałagan. Jeśli sam już nie wiesz, co gdzie masz i ledwo widać Cię znad sterty piętrzących się dokumentów, pora zadbać o swoje miejsce pracy. Razem z nami pożegnaj rozgardiasz na biurku.

W krainie chaosu

Konsekwencja i systematyczność to klucz do sukcesu

Większość z nas bagatelizuje bałagan – w końcu wystarczy chwila, by się go pozbyć. Dlaczego więc zdarza się, że natłok rzeczy zaczyna nad nami panować? Nieporządek odbiera nam dobry nastrój oraz chęci do działania. Świadomość długiego sprzątania sprawia, że odwlekamy je w czasie i błędne koło zaczyna się zamykać. Często bierzemy się za porządki dopiero wtedy, gdy niczego nie możemy znaleźć. Według najnowszych badań, aż 48% z nas gromadzi niepotrzebne papiery. Zarządzenie tą stertą polega przede wszystkim na jej ciągłym przeszukiwaniu – tracimy na to nawet 150 godzin rocznie! Ostatecznie i tak zawsze coś gubimy, a najpotrzebniejsze dokumenty giną w niej bez śladu. A przecież nie musi tak być!

Zorganizuj się

Zorganizowane biurko to porządek w głowie. Bałagan utrudnia koncentrację, kradnie czas i energię. Podpowiemy Ci więc, jak zadbać o przestrzeń, aby stała się miejscem, które sprzyja pracy oraz samorealizacji.

  • Usuń wszystko, co zbędne

Spójrz na swoje biurko i zastanów się, czy naprawdę potrzebujesz tego wszystkiego? Trzy kalendarze, dwadzieścia długopisów, kilka notesów. Pożegnaj bez żalu wszystkie niepotrzebne akcesoria oraz gadżety, a zyskasz sporo dodatkowego miejsca. To, z czego korzystasz rzadko, schowaj np. do szuflady. Pod ręka zostaw jedynie przedmioty, z które przydają się na co dzień.

  • Zacznij grupować

Łącz ze sobą podobne rzeczy. Wizytówki trzymaj w jednym miejscu, w drugim połóż umowy, a w innym – zamówienia, plany czy projekty. Dzięki temu szybko znajdziesz to, czego szukasz, oszczędzając sporo czasu i nerwów.

  • Wykorzystaj przestrzeń

Nie zapominaj o przestrzeni pod biurkiem oraz na nad nim. Na dole możesz ustawić kosz bądź pojemnik, w którym znajdą się dokumenty lub biurowe akcesoria, których używasz rzadziej. Ścianę nad blatem możesz wykorzystać do zawieszenia niewielkiego przybornika lub korkowej tablicy.

  • Odkładaj rzeczy na miejsce

Właściwie od tego powinniśmy zacząć. W natłoku codziennych obowiązków odkładanie rzeczy na miejsce może uratować nam życie. To najlepszy sposób na uniknięcie chaosu, pozwala też zapanować nad organizacją i nie tracić czasu na nieustanne poszukiwania.

  • Sprzątaj systematycznie

Nie zapominajmy o codziennych porządkach. Nie chodzi oczywiście o pedantyczne mycie blatu czy wycieranie kurzu co godzinę. Wystarczy, że na koniec dnia zadbamy o uporządkowanie przestrzeni, wyrzucając niepiszące już długopisy i odnosząc pusty kubek po kawie – szybko stanie się to naszym nawykiem. Dzięki temu rozpoczęcie kolejnego dnia w pracy będzie przyjemniejsze.

Uporządkowane biurko, uporządkowane myśli

Nie od dziś wiadomo, że nasze otoczenie wpływa na to, co dzieje się w naszej głowie. Permanentny chaos powoduje gonitwę myśli i zmniejsza efektywność pracy. To wszystko sprawia, że często jesteśmy podenerwowani i mamy wrażenie, że nic nam nie wychodzi. Robiąc porządek, tworzymy również umysłową przestrzeń, która umożliwia nam koncentrację oraz swobodę myślenia. Nie wierzysz? Spróbuj! Poza higieną umysłu zyskasz też sporo dodatkowego czasu – skończy się odwieczny problem poszukiwania długopisów, kalkulatora czy zszywacza.

Przydatne akcesoria

Biurkowe akcesoria pozwolą zadbać o porządek w miejscu pracy, a dzięki swej oryginalnej formie będą również stylowym elementem aranżacji.

Biurkowe akcesoria są funkcjonalne i stylowe

Mogą być też świetnym upominkiem dla każdego, kto ceni sobie połączenie funkcjonalności i modnego designu.

Organizery na biurko

To absolutny must have. Organizer na biurko pomieści wszystko, co do tej pory nie miało swojego kąta – długopisy, korespondencję, spinacze, klucze, okulary. Dzięki niemu to, co trzeba będzie pod ręką. A bałagan? Jest zdecydowanie nie na miejscu!

Tace i pudełka na dokumenty

Zdarza Ci się zniszczyć lub, co gorsza, zgubić ważną fakturę? Zapomnij o papierach, walających się z kąta w kąt. Praktyczne tace na dokumenty pozwolą Ci zapanować nad bałaganem i zaoszczędzić sporo miejsca. Umieść w niej umowy, rachunki czy korespondencję – wszystko, co ważne, miej w zasięgu ręki. Takie akcesoria na biurko będą też elegancką dekoracją, zwłaszcza takie marki Semikolon.

Organizer na biurko tacka Brass
Pudełko na dokumenty Die Kante

Segregatory i teczki

Segregatory oraz teczki to kolejne akcesoria, dzięki którym przechowywanie i dostęp do dokumentów będą znacznie łatwiejsze. Możesz schować je w szafce lub szufladzie, choć równie dobrze sprawdzą się na biurku lub regale. Prosta forma w połączeniu z bogatą kolorystyką sprawią, że idealnie wpisują się w biurową przestrzeń.

Biurkowe gadżety

Magnesy na spinacze, noże do korespondencji i zszywacze o zabawnych kształtach marki J-me – to tylko niektóre z przydatnych gadżetów, które ułatwią Ci codzienne obowiązki, a przy okazji umilą chwile spędzone przy biurku. Różnorodność, ciekawa kolorystyka oraz szczypta najlepszego designu sprawi, że ożywią korporacyjną przestrzeń, idealnie sprawdzą się też w pokoju nastolatka. Razem z nimi zorganizuj swój dzień i spraw, by stał się przyjemniejszy!

Bałagan bywa niebezpieczny

Brak zorganizowania i bałagan mogą obniżyć efektywność pracy oraz wpłynąć negatywnie na nasze samopoczucie. Permanentny chaos zwiększa predyspozycje do zaburzeń emocjonalnych, kłopotów ze snem oraz ciśnieniem krwi.
Pojemnik na akcesoria Nic Nac kwadratowy niski
karteczki samoprzylepne
szklany organizer

Podziel się

30 dni na zwrot produktu
odbiór w sklepie stacjonarnym gratis
ponad 500 tys. zrealizowanych zamówień
ponad 30 000 recenzji
99% polecających klientów
darmowa dostawa od 300 zł