Pantone ogłosił dwa kolory roku 2021!
Wybór Instytutu Pantone na 2021 rok zaskakuje nie tyle samymi zwycięzcami, co faktem, że jest ich aż dwóch.
17-5104
Kolorem roku 2021 według Instytutu Pantone zostaje... Chwileczkę, nie "kolorem" tylko "kolorami"! Okazuje się, że kolorystyką przyszłego roku będzie rządzić duet: Ultimate Gray i Illuminating. Przekładając na nasze, są to po prostu... szary i żółty :)
13-0647
Dlaczego Pantone zdecydował się właśnie na te kolory dla roku 2021? Leatrice Eiseman z Insytutu Pantone tak uzasadnia zaskakujący podwójny wybór:
Połączenie solidnej szarości z wibrującą żółcią ma za zadanie wyrazić optymizm, ale ze wsparciem hartu ducha. Praktyczna szarość i ciepła optymistyczna żółć stanowią kombinację, która da nam zarówno nadzieję, jak i moc przystosowywania się do zmiennych warunków. W 2021 roku chcemy po prostu poczuć się lepiej, podniesieni na duchu i gotowi do nowych wyzwań.
Kolory roku 2021 według Pantone:
Trudno nie zgodzić się z takim uzasadnieniem! W końcu ten rok dał wszystkim w kość. Mamy nadzieję, że nie była to wina Instytutu Pantone, który wybrał odcień Classic Blue kolorem roku 2020 – w końcu "blue" jest nie tylko nazwą niebieskiego; w języku angielskim tego słowa można użyć także jako określenia niezbyt wesołego nastroju. Zdecydowanie bardziej podobał nam się kolor roku 2019 – koralowy!
Kolory roku 2021 są tak różne, że nawet jeśli nie podoba Ci się jeden z nich, możliwe, że polubisz drugi :) A co najważniejsze, mimo że pochodzą z dwóch różnych zakątków palety, doskonale ze sobą współgrają – prawda?
Instytut Pantone – wyrocznia kolorów
Renomowany dom mody? A może stowarzyszenie znanych projektantów? Nic z tych rzeczy. Wręcz przeciwnie, Pantone to amerykańskie przedsiębiorstwo z branży... drukarskiej. Od 1963 roku produkuje systemy używane w przemyśle poligraficznym.
Kolor roku Pantone
Od dwóch dekad, Pantone wpływa na podejmowane decyzje i opracowywane strategie w wielu branżach: mody, wyposażenia wnętrz, projektowania przemysłowego, reklamowej... Wybór koloru roku następuje po długim i skomplikowanym procesie analizy przeprowadzanej przez ekspertów Pantone, na podstawie aktualnych trendów i nastrojów społecznych, wydarzeń, obrazów i emocji, słowem - wszystkiego czym żyje świat.